КОНСТИТУЦІЙНА МОДЕРНІЗАЦІЯ ІНСТИТУТУ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО НАРОДОВЛАДДЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Артем Янчук заступник директора Інституту законодавства Верховної Ради України, доктор юридичних наук, старший науковий співробітник

Ключові слова:

конституційна реформа, Конституційна Комісія, зміни до Конституції України, народний суверенітет, народовладдя.

Анотація

 

Янчук А. Конституційна модернізація інституту безпосереднього народовладдя в Україні .

 

Досліджено конституційно-правове закріплення безпосереднього народовладдя, проаналізовано причини недосконалості відповідного регулювання. В результаті аналізу запропоновано способи модернізації конституційно-правового регулювання безпосереднього народовладдя.

 

Янчук А. Конституционная модернизация института непосредственного народовластия в Украине.

Исследовано конституционно-правовое закрепление непосредственного народовластия, анализируются причины несовершенства соответствующего регулирования. В результате анализа предлагаются способы модернизации конституционно-правового регулирования непосредственного народовластия.

 

Yanchuk A. Constitutional modernization institution of direct democracy in Ukraine.

 

The article examines the constitutional and legal fixing of direct democracy, analyzed the causes of imperfection proper regulation. As a result of the analysis methods proposed modernization of constitutional and legal regulation of direct democracy.

Aanalysis’ of legislative support for direct power of the people indicates a low enough level of detail as the material foundations of direct democracy and its individual species.

The author thinks that the above situation is caused by a false understanding of the mechanisms ofconstitutional and legislative support direct democracy in Ukraine. Rather than attempt a comprehensive settlement of these issues, there are only intentions to change and improve forms of such activity – elections and referenda, which are the only way to implement the direct power of and can not cover the entire array of activities.

The article notes that for effective constitutional and legal regulation of the direct power of the people must change the emphasis from regulation forms such activities, the legal framework and regulation of the direct power of the people, fixing species such activities.

First of all amendments to the Constitution should relate to fixing it main types of direct power activities. However, fixing at the constitutional level the possibility of the constituent, legislative initiative, control, security of people directly in the Constitution of Ukraine should also fix their main subspecies and forms.

The author emphasizes that the successful improvement of the constitutional and legal regulation of direct democracy is appropriate:

– Creation in the Constitutional Commission working group of direct power of the people, whose task would be working out appropriate amendments to the Constitution of Ukraine;

– Amendments to the Constitution of Ukraine in specifying provision for the direct of the power by the people, to identify species and subspecies direct power of the people, the forms of such activities;

– Development and acceptance based on the above proposed amendments to the Constitution of Ukraine the laws of each type of direct power of the people.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Указ Президента України «Про Конституційну Комісію» від 3 березня 2015 року № 119/2015 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/119/2015.

Рішення Конституційного Суду у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України у справі щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 39 Конституції України про завчасне сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій (справа щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання) від 19.04.2001 р., № 4-рп/2001 // Офіційний вісник України. – 2003. – № 28. – С. 109.

Рішення Конституційного суду України у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень частини першої статті 103 Конституції України в контексті положень її статей 5, 156 та за конституційним зверненням громадян Галайчука Вадима Сергійовича, Підгорної Валентини Валентинівни, Кислої Тетяни Володимирівни про офіційне тлумачення положень частин другої, третьої, четвертої статті 5 Конституції України (справа про здійснення влади народом) від 05.10.2005 р., № 6-рп/2005 // Офіційний вісник України. – 2005. – № 41. – С. 31.

Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями Президента України про офіційне тлумачення положень частин другої, третьої статті 5, статті 69, частини другої статті 72, статті 74, частини другої статті 94, частини першої статті 156 Конституції України (справа про прийняття Конституції та законів України на референдумі) від 16.04.2008 р., № 6-рп/2008 // Вісник Конституційного Суду України. – 2008. – № 3. – С. 15.

Загальна декларація прав людини : прийнята і проголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://rada.gov.ua.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року // Голос України. – 2001. – 10 січ.

Про всеукраїнський референдум: Закон України від 3 липня 1991 року № 1286-XII // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2013. – № 44–45. – Ст. 634.

Про вибори народних депутатів України : Закон України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI // Голос України. – 2011. – 10 груд.

Про звернення громадян : Закон України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 47. – Ст. 256.

Про громадські об’єднання : Закон України від 22 березня 2012 року № 4572-VI // Відомості Верховної Ради України. – 2013. – № 1. – Ст. 1.

Детальніше про відповідні законопроекти див.: Постанова Верховної Ради України «Про порядок денний четвертої сесії Верховної Ради України восьмого скликання» від 3 лютого 2016 року № 974- VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/4344-17.

Хайєк Ф. А. Право, законодавство та свобода: нове викладення широких принципів справедливості та політичної економії : в 3-х т. Т. 3 : Політичний устрій вільного народу / Ф. А. Хайєк. – К. : Сфера, 2000. – 252 с.

Янчук А. О. Теоретико-нормативні підходи до визначення поняття «безпосереднє здійснення влади народом» (конституційно-правовий аспект) // А. О. Янчук // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. – 2012. – Вип. 1. – С. 49–54.

Янчук А. О. Поняття установчої діяльності народу: конституційно-правовий аспект //

А. О. Янчук // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. – 2012. – Вип. 2. – С. 40–45.

Завантаження

Номер

Розділ

КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО. АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС. ФІНАНСОВЕ ПРАВО. ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО. МІЖНАРОДНЕ ПРАВО

Як цитувати

Янчук, Артем. “КОНСТИТУЦІЙНА МОДЕРНІЗАЦІЯ ІНСТИТУТУ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО НАРОДОВЛАДДЯ В УКРАЇНІ”. Актуальні проблеми правознавства, no. 2, Apr. 2017, pp. 83-88, https://appj.wunu.edu.ua/index.php/appj/article/view/53.

Схожі статті

1-10 з 565

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.